Mariazeller Advent

47164192_2251407658439060_2432537569418805248_n.jpgMint minden adventi időszakban, így most is kiválasztottunk a kis családdal egy úticélt, ahová szívesen mennénk. Ez idén Mariazellre és a semmeringi kisvasútra esett (volna). A táj és maga a mesébe illő kisváros csodaszép volt, azonban ez most nem egy lelkendező post lesz - vagy legalábbis csak részben...

Hosszú évek óta minden télen az adventi hétvégék egyikén egy szervezett buszos utazás keretében tesszük tiszteletünket egy nem túl messzi városkában (tavaly Pozsonyban voltunk, lásd: https://cutandrun.blog.hu/2018/03/09/pozsony_814 ).47345756_211842239729837_7211052122056425472_n.jpg

Ez idén sem volt másként és kinéztünk egy remeknek ígérkező programot a Travel Origo utazásközvetítő oldalon. Eddig rendben is lenne a történet, ki is fizettük, de csak ez után jött az értesítés, hogy a rendszer sajnos olyan útra fizetette ki velünk a részvételi díjat, ami már betelt... Sebaj indítottak egy jóval korábbi időpontot és azon biztosítottak nekünk helyet, ami nem kis átszervezését kívánta meg a napjainknak.

Ezután jött egy újabb értesítő, hogy az általuk áttett időponton sajnos nem működik a semmeringi kisvasút, ami a fő látványossága lett volna a napnak, és ezért választottuk ezt a programot. De sebaj, mert a majdnem dupla annyiba kerülő felvonóval még felmehetünk... Ja nem, mert a buszon tudtuk meg, hogy ezen a hétvégén az sem működik!

47361472_521663411645574_3972873808548724736_n.jpgMajd indulás előtti napon kezdtünk el mi telefonálgatni, hogy mégis mikorra kell az indulási helyszínen lenni, mert erről egyik értesítő sem szólt... Telefonon a Travel Origo kompetens munkatársa megnyugtatott minket, hogy reggel 6kor indul a busz. Ezt el is küldte utána e-mailben, csakhogy ott egy szeptemberi teljesen másik utazás adatait kaptuk meg... Ekkor újra szólni kellett, hogy sajnos ez november végén már nem valószínű, hogy aktuális, úgyhogy ezután már meg is kaptuk a jó indulási értesítőt, amin szintén 6 óra szerepelt. Így nagy vidáman hajnali 4.50-kor elinultunk a buszhoz másnap reggel, csakhogy ekkor érkezett a hívás, hogy a busz csak ránk vár és hol vagyunk, mert 5 órakkor van az indulás... Hívhattunk taxit és extra sebességre kapcsolva száguldottunk a helyszínre, hogy ugyan csatlakozhassunk a buszhoz... Ezzel nem kevés plussz költségbe verve minket, és idegeskedésbe persze.

Innentől zökkenő nélkül jutottunk el a Gloggnitzben lévő első állomásra a Lindt márkaboltjába. Maga a bolt nagyon picike, de minden jóval, sok akcióval, és ami a legjobb sok ingyenes kóstolóval megrakva várta a túristák rendes évi rohamát. Lelkesen bevásároltunk, utána pedig egy újabb 30 percet vártunk a buszsofőrökre, akik nem érezték kínosnak, hogy egy komplett busz vár rájuk a hidegben, mert természetesen, ha ők nincsenek ott az ajtók zárva maradnak és szépen, lelkesen, kényelmesen bevásároltak maguknak.

Kárpótlásul, hogy a program fő eleme elmaradt a terv az volt, hogy végigmegyünk a busszal a kisvasút47363879_953460044865213_6930500632033886208_n.jpg szakaszán. Ez meg is történt, és több helyen is megálltunk, hogy képet lehessen készíteni a különböző viaduktokról, amin a vasút áthaladt volna (természetesen itt is a sofőrök fényképezkedtek a legtovább). Az egyetlen probléma csak az volt, hogy mivel egy szerpentinen mentünk végig a busz bal oldala végig az eszméletlen kilátást csodálta, a lélegzet elállító hegyekkel, míg a busz jobb oldala (természetesen, ahol mi ültünk) végig egy csupasz meredek sziklafalat... A busz pedig természetesen visszafelé nem tette meg ezt a távot, így a jobb oldali utasok az égvilágon semmit sem láttak a gyönyörű tájból, csupán sejtették, hogy mi történik a másik oldalon....

Így, hogy nem voltunk kötött programhoz kötve is sikerült fél 3-ra megérkezni Mariazellbe, ahonnan 5-kor indult vissza a busz... A szintén kompetens idegenvezető megérkezéskor pedig elrohant a buszról leszálló 5 db gyorsan öltözö emberrel a városnézésre, és minket többieket pedig lazán otthagyott egyetlen szó nélkül a város szélén egy vadidegen helyen semmiféle útbaigazítás nélkül (egészen pontosan a buszon annyit közölt, hogy nem lehet eltévedni...köszönjük...). Így egyedül próbáltunk eljutni a világhíres és egyébként gyönyörű, a zarándokok kedvelt célpontjául szolgáló 3-tornyú templomhoz. Itt sem láttuk nyomát az idegenvezető hölgynek, ami után felhívtuk, mert a következő program a híres Magenlikor gyár látogatása lett volna, ahová csak csoportokat engednek be. Aki a telefonban közölte, hogy ő ott várt a gyár előtt és nem jött senki így elment a dolgára... Esélyünk sem volt egy idegen városkában megtalálni a helyet, de jolvan ez így biztos...

47395278_1818497528272402_6478810290291998720_n.jpgEzt követően 2 óránk éppen, hogy maradt felfedezni a tényleg mesébe illő, hatalmas hegyekkel és hóval körülvett Mariazeller Adventi forgatagát, ahol amit találtunk gyorsan ettünk-ittunk. Természetesen a kilátót és az egyik magánházban lévő Betlehemi jászolt, amit megígért az idegenveztő, hogy megmutat esélyünk sem volt megtalálni, de a sok késés miatt egyébként sem fért volna bele semmi rendesen az időnkbe...

Ezuton is szeretnénk megköszönni a kritikán aluli szervezést, és a hozzá nem értő, még kritkát sem érdemlő idegenvezetést... A Travel Origo az Adu Tours utazását közvetítette ki, de egészen biztos, hogy többet nem fogjuk ezt a két társaságot választani, akik még annyit sem tudtak mondani, hogy elnézést kérnek a kellemetlenségért...

Magát a kirándulást csak és kizárólag azért élveztük, mert a sok szerencsétlenségben is igyekeztünk annak örülni, hogy egy csodaszép és a zarándokok körében világhíres helyen járhattunk, az egész év legszebb és legcsodálatosabb időszakában.